Advies aan een creatieve kaarsenmaker

Enige tijd geleden heeft een kaarsenmaker ons gecontacteerd voor advies. Het is een creatieve mevrouw die zelf haar kaarsen maakt en deze in een online winkel verkoopt. Ze maakt ook zelf zeep, die ze in een andere online winkel verkoopt. Ze wilde advies over haar SEO strategie om meer bezoekers naar haar website te krijgen.

Op het moment dat ze ons contacteerde, ontving ze enkele bezoekers door met name advertenties via social media. Kortom: ze gaf geld uit aan marketing, ontving hierdoor bezoekers, maar geen betalende bezoekers.

Noestnet heeft haar geadviseerd over hoe ze haar website kan aanpassen en optimaliseren om meer bezoekers te krijgen en meer betalende bezoekers.

Kaarsenmaker

Ze is creatief en een huisvrouw, maar heeft niet veel verstand van websites of online marketing. Daarom schakelde ze ons in. Ze gaf aan stap voor stap te leren. Dat is sowieso een goede instelling.

Ze bezoekt regelmatig markten en beurzen waar ze haar kaarsen verkoopt. Dit levert haar geld op. Maar ze wilt ook graag dat haar online verkoop stijgt. Ze stond op een punt van breken, waarbij ze zou gaan stoppen wanneer de verkoop niet zou stijgen.

Dat is triest om te horen. Een persoon heeft een hobby en een bezigheid wat die persoon graag doet, maar er lijkt geen toekomst in te zitten doordat er geen geïnteresseerde kopers zijn. Internet marketing is niet een geweldig ingewikkeld iets. Wij adviseerde haar dus graag.

Ze maakt soja kaarsen. Dit zijn gezondere kaarsen dan ‘normale’ kaarsen. Wanneer normale kaarsen branden, stoten ze namelijk een giftig stofje uit. Dat wisten wij ook niet. Bovendien branden soja kaarsen helemaal op. In de soja kaarsen verwerkt ze een combinatie aan oliën. Wanneer de soja kaars brand, wordt er dus een geur verspreid. Ze verwerkt een goede hoeveelheid oliën in de kaarsen en maakt de kaarsen van een goede kwaliteit aan soja. Daardoor is de geur die de kaarsen verspreiden niet overheersend en continue (dus niet eerst heel sterk en daarna erg zwak, maar continue een prettige geur die de ruimte verfrist). Kortom: zelfgemaakte kwaliteitskaarsen. Daar moet een markt in zitten. De mensen die eventueel interesse hebben in deze geur-soja kaarsen dienen haar website te kunnen vinden.

Daarvoor dient SEO te worden gebruikt. Met internet marketing tools dienen de bezoekers van haar website vervolgens te worden overtuigd om de kaarsen te kopen.

Aanpassingen aan de website

Om dit te bereiken, hebben we aanpassingen doorgevoerd aan haar website. De teksten zijn geschreven, er is geoptimaliseerd op belangrijke keywords en er is een blogpagina opgezet. Daarnaast is er extra aandacht besteed aan interne en externe links.

Wat betreft de externe links, hebben we gezocht naar algemene website en bloggers. Bloggers waren snel gevonden. Er zijn met name veel bloggers online actief die zich richten op wonen en sfeer in het huis. Algemene websites waren lastiger. We waren zoekende naar websites zoals onlinecasinoinformatie.com is voor online casino’s. Wat betreft woonwebsites bestaan deze algemene websites niet. Externe links via bloggers is echter ook voldoende voor een stroom van nieuwe bezoekers en klanten.